SEO képzés - Miért nincs rá szükség
Bár sokan érdeklődnek SEO képzéseink iránt a Prooktatásnál, ilyen tanfolyamot nem kínálunk. Ennek okait fejtegetjük az alábbi cikkben.
Bár sokan érdeklődnek SEO képzéseink iránt a Prooktatásnál, ilyen tanfolyamot nem kínálunk, ennek két fő oka van: először is, a SEO nem igényel különösebben magas szintű ismereteket, alapelvei és gyakorlati alkalmazásai könnyen kitanulható néhány óra alatt. Másodszor, a frontend webfejlesztő tanfolyamunk során átfogóan bemutatjuk a legfontosabb keresőoptimalizálási technikákat, így biztos, hogy a hallgatók rendelkeznek majd a fontosabb SEO ismeretekkel is.
Mi az a SEO és miért fontos?
A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) célja, hogy egy weboldal jobban teljesítsen a keresőmotorok találati listáin. Ez növeli a weblap látogatottságát, mivel a felhasználók nagy része az első néhány találatra fog kattintani. A SEO egyszerű alapelveinek betartásával jelentősen javíthatja egy weboldal rangsorolását.
Alapvető SEO elvek
1. Kulcsszókutatás, minden előtt
Ez az, amikor kitaláljuk, hogy milyen kifejezéseket és szavakat keresnek leggyakrabban az emberek a Google-ban vagy más keresőmotorokban. Ehhez használhatunk olyan eszközöket, mint a Google Keyword Planner vagy a Moz Keyword Explorer. A legnépszerűbb kulcsszavak megtalálása és kiválasztása az első és legfontosabb lépés, hogy hatékony SEO stratégiánk legyen. A továbbiakban oda kell figyelni, hogy már pontosan összerakott „top kulcsszavak” listánkban szereplő szavak minél markánsabban jelenjenek meg a weblapunkon.
2. On-Page SEO
Az On-Page SEO azon a tényezők összessége, amik közvetlenül a weblapon módosíthatóak, és amik befolyásolják a keresőmotorok rangsorolását. Ezk a következők:
Címek és meta leírások: Minden oldalnak legyen egyedi és releváns címe (Title) és meta leírása (Meta description), ami tartalmazza a kulcsszavakat, amiket az elején meghatároztunk.
URL struktúra: A jól olvasható és logikus URL struktúra segíti a keresőmotorokat a weblap tartalmának feltérképezésében. Az url-ekben is igyekezzünk használni a kulcsszavainkat.
Tartalom minősége: A magas minőségű, releváns és informatív tartalom létrehozása az egyik legfontosabb SEO tényező. Az olvasók számára értékes információk nyújtása hosszabb oldal-látogatásokat eredményez, ami pozitívan hat a rangsorolásra. Természetesen érdemes arra törekedni, hogy a tartalomban is gyakran szerepeljenek top kulcsszavaink.
3. Technikai SEO
A technikai SEO a weblap technikai aspektusaira összpontosít, hogy biztosítsa a keresőmotorok számára a könnyű feltérképezést és indexelést, és ami még fontosabb, a felhasználók számára a gyors és kényelmes használatot.
Mobilbarát kialakítás: A Google előnyben részesíti a mobilbarát weblapokat, mivel egyre több felhasználó használ már mobil eszközöket a böngészésre, vagy már csak kizárólag azt használ.
Weblap sebessége: A gyors betöltési idő kulcsfontosságú a felhasználói élmény és a keresőmotorok rangsorolása szempontjából. Használj olyan eszközöket, mint például a Google PageSpeed Insights, hogy azonosítsd és javítsd a lassú betöltési időt okozó problémákat. Különösen figyelj arra, hogy mobilon böngészve is gyorsan töltődjön be a weboldalad.
SSL tanúsítvány: A biztonságos (HTTPS) kapcsolat alapvető követelmény, amelyet a Google is rangsorolási tényezőként kezel.
4. Off-Page SEO
Az Off-Page SEO olyan tevékenységekre utal, amelyek a weblapon kívül történnek, de befolyásolják a rangsorolást.
Linképítés: A jó minőségű, külső helyről weboldaladra mutató linkek (backlinkek) szerzése az egyik legfontosabb Off-Page SEO stratégia. A magas autoritású weblapokról származó linkek növelik a weblap hitelességét és rangsorolását is. Ez azt jelenti, hogy nem csak a bejövő linkek száma számít, hanem az is, hogy milyen látogatottságú weboldalon látható az a link.
Közösségi média: A közösségi média jelenlét és aktivitás segíthet növelni a weboldal forgalmát és erősíteni a márka hírnevét. A Google értékeli, ha weblapunkon nagy a forgalom, így a közösségi média jelenlét indirekt erősíti a keresési találati megjelenésünket is.
Összegzés
A SEO alapelvei könnyen megtanulhatóak és alkalmazhatóak, akár már néhány óra alatt. A SEO lényege, hogy egy weboldalt úgy alakítsunk ki és optimalizáljunk, hogy az a keresőmotorok találati listáin minél jobb helyen szerepeljen. Ez magában foglalja a kulcsszókutatást, a tartalom optimalizálását, a technikai beállítások javítását, és a backlinkek kiépítését; mindezt a weboldal láthatóságának és forgalmának növelése érdekében. Bár sokan érdeklődnek külön SEO képzés iránt, a Prooktatásnál úgy gondoljuk, hogy a fenti alapelvek alsajátításával és a HTML-CSS tanfolyamunkon tanult gyakorlati húzásokkal minden hallgatónk megkapja a szükséges SEO tudást, anélkül, hogy külön tanfolyamra lenne szükség. Ez persze nem jelenti azt, hogy a cikk elolvasása után a találati lista első helyére ugrik a weboldalad. Ne felejtsd el, hogy mások is használják ugyanezeket a SEO fogásokat, ráadásul a SEO változtatások nem azonnal, hanem lassan, több hónap alatt érnek el kézzel fogható változásokat a Google találati listájában.