Hírek

Digitális termékeké a jövő - és Te lehetsz a termelő

2022-12-28

A digitális áruk forgalma kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a fizikai áruké, és ez a tendencia nem áll le egyhamar. A fiatal generációk egyre inkább kézzel nem fogható, digitális termékeket

digitális termékek online szolgáltatások a jövőben

 

A fiatal generációk egyre inkább kézzel nem fogható, digitális árukat fogyasztanak, így ezek előállításához egyre több programozóra is van szükség. Közben a hagyományosan megtermelt "dolgok" iránt lassan csökken a kereslet, ami talán komoly környezetvédelmi előnyhöz is vezethet a közeli jövőben.

 

A virtuális lét már rég nem sci-fi

A fogyasztók érdeklődésében drámai változások álltak be az elmúlt években, a digitális termékek iránti vágy hatalmas mértéket öltött, egyre nagyobb az igény a kényelemre és a választás szabadságára vásárláskor, és ez a digitális áruk forradalmát eredményezte. Talán észre sem vesszük, hogy kúszott be életünkbe a digitális termékek tárháza, de gondoljunk csak bele, hogyan változott filmnézési szokásunk, a különböző kiadványok, a média terjesztésének módszere, vagy akár hozzáállásunk a játékok digitális formájához, a virtuális javakhoz, az oktatáshoz, stb... Rengeteg területen mindennapos már, hogy nem jutunk fizikai termékhez vásárlásunk során, és ez a trend az élet minden területén jelentős szerephez jut.

A játszóterek a multiplayer gamerek világába, az osztálytermek a zoomra költöztek, koncertek csendülnek fel a nagyszobában, az otthoni mozizásról már nem is beszélve.
 

A jövő generációja már döntött, és teljesen egyértelmű, hogy mit akar. Azonnali élményeket, amelyek bármikor bárhonnan elérhetők - de leginkább kényelmesen, otthonról.


A fogyasztók újragondolták a fogyasztás lehetőségeit, és ez egy csapásra széles tömegeknek biztosíthatja ugyanazt a színvonalat és élményt. Elvárásaikhoz pedig a cégek alkalmazkodnak, hogy személyre szabott, zökkenőmentes omnichannel élményt nyújtsanak, amely lehetővé teszi a vásárló számára, hogy akkor lépjen kapcsolatba egy márkával vagy kereskedővel, amikor, ahol, és ahogy akar.

Egyre több kereskedő számára világos a digitális termékekben rejlő lehetőség, és akar is magának egy szeletet a jövőt meghatározó üzletből. A közösségi média által kitaposott úton felismerték a lehetőséget a fogyasztók és kedvenceik közötti szorosabb kapcsolat kiaknázására, és ennek igénye a gyorsuló trendek magyarázata. Ráadásul, amikor azt látjuk, hogy nagymamák töltik fel online értékesítési felületekre az általuk kötött kardigánokat, azt is látjuk, hogy a kereskedők mindent elkövetnek, hogy saját területükön kihasználják a vásárlói igények megváltozását.

Vagyis a technikai innováció a kiskereskedelmi szektorban is előtérbe helyezte a digitalizálást. Az olyan technológiák, mint a dolgok internete (IoT), a mesterséges intelligencia (AI), az autonóm rendszerek, a hangasszisztens, a kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR) inspirálják a világ és akár közvetlen környezetünk digitalizálását, amelyben élünk.
 

Ez az áruk újragondolásához is vezet a jövőben, 2023-ban ennek a folyamatnak az erősödése is várható.

 

Programozónak áll a világ?

Már most biztosra vehető, hogy a digitális termékek térnyerése és jelentősége sokkal nagyobb lesz, mint az eddig tapasztalt fejlődés. A technológiai fejlődés előrehaladása nagymértékben befolyásolja online tevékenységeinket és vásárlásainkat, ez pedig csak tovább fogja generálni a kereskedelmi környezet fejlődését is. A szűk keresztmetszet jelenleg csak a termelés: azok a "gyárak", azaz fejlesztő cégek és programozók, akik ezeket a digitális termékeket előállítják. A trendek tehát egyértelműek, és így a paici igény tartósan magas lesz a "termelők" iránt, akik a digitális termékek esetén a programozókat, webfejlesztőket, rendszer tervezőket, projektvezetőket és program tesztelőket jelentik.  

A célpiac pedig? A digitális világ digitális áruvilágot is jelent, míg a filmek és a TV, a videojátékok, a szoftverek és az alkalmazások, azaz a digitális termékek már most kiemelkedő teljesítményt produkálnak, addig a digitális termékek fejlesztése és terjesztése minden termékajánlatot kiegészít lassan. Emellett a digitális jövő ismereteket, az élmények megosztását és örömét, és eddig talán még fel sem ismert lehetőségek sokaságát ígéri – bárki számára.